DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

mrs Newton... en het boeddhisme

Boeddhisme in volle glorie. Vandaag een bezoek aan de oude site / stad Anuradhapura. Omdat onze vaste buddy Wannen hindoe is krijgen we voor deze dag een boeddhistische gids. Een erg sympathieke man die ons langs prachtige plaatsen voert, uitleg geeft en zeer veel mooie boeddhistische achtergrondinformatie geeft. Een dag om aan terug te denken.
In Sri Lanka is het heet, vandaag tegen de 40°. Zoals in het liedje van Otje 'we hebben toch ons bussie'is de rondleiding ondaks de hitte prima te doen, overal worden we als vorsten naar toe gereden, ook wel nodig gezien de grootte van de site.
Na het 'olifantjesinciden't van gisteren nu aan den lijve ondervonden wat Newton voelde. Wachtend op onze gids, niets vermoedend onder een boom in de schaduw aan het genieten van het uitzicht op de grote stoepa. In het vervolg kijk ik eerst even omhoog. Een 'woodapple' op je neusbrug doet behoorlijk pijn.
En ja daar was onze buddy Wannen al met een Sri Lankaans wonderolieflesje. Wat de inhoud was weet ik niet, de pijn is nu een stuk minder en of de neus gebroken is? We zien wel, dit land is te mooi om me met zulke kleinigheden bezig te houden.
Terwijl ik dit schrijf zitten de meest exotische vogels in de bomen voor ons terras.
Morgen trekken we verder naar Trincomalee en blijven daar drie dagen aan de oostkust.
Veel liefs vanuit een prachtig en bloedheet Sri Lanka
Jeannette

Reacties

Reacties

Rikkert

Als ik dit allemaal lees kan ik niet anders dan besluiten dat het allemaal prachtig is en interessant en dat jullie het best naar jullie zin hebben.

Nu ga ik van de foto's genieten.

En Jeannette, pas toch maar op!

Veelplezier nog!

jan

??????? ?????? ?????!

jan

Sorry, dat was in het Sri Lankaans dat wordt hier niet weergegeven;-( , in ieder geval veel reisplezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!