DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Colombo.

Om 8 uur worden we door Wannen verlost van ons 'hotel'. Het positieve was het uitzicht vanaf het balkon, daarmee is ook alles gezegd.

Op weg naar Colombo. Op zich niet zo ver in afstand, maar de wegen in dit land zijn in zo'n erbarmelijke staat dat we vaak amper 40 km per uur halen. Onderweg nog een stop om een glimp te proberen op te vangen van 'Adams Peak'. Helaas is het te bewolkt. De eerste aanblikken bij het binnenrijden van Colombo zijn de sloppenwijken; dicht op elkaar gebouwde, mensonterende, gammele hutten met golfplaten. Hoe dichter naar het centrum hoe beter de huisvesting.

Ook in deze stad een Nederlandse kerk, ik krijg een privérondleiding terwijl de rest overleg heeft in de kerkbanken.

Het verkeer in Colombo is één grote chaos van auto's, bussen, busjes en tuktuks. We hebben dan ook alle tijd om alles in ons op te nemen.

Het hotel is prachtig, de 'meisjeskamer' heeft zicht op zee en na dagen verstoken te zijn geweest van internet kunnen we ons even lekker uitleven op de notebook.

We hebben niet gewinkeld, maar genoten van een zonsondergang op de boulevard. Wat drinken op het terras onder palmbomen, een lekker diner en nu met de zee op de achtergrond dit nog even schrijven.

Morgen onze laatste verplaatsing naar Negombo, de stad waar onze vakantie begon.

Veel liefs

Jeannette

Ria

Prachtige zichten!Ik geniet mee van de zonsondergang in Sri Lanka! Geweldig toch!

mama

verslag kataragama?