DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

We zijn er, Negombo.

Een overweldigende eerste dag in Sri Lanka. Met Quatar Airlines via Doha naar Colombo .Een heel lange zit, maar het eten aanboord was voor voor Sara en mij prima: 'Hindu vegetarian', een aanrader!!
Om half negen plaatselijke tijd zetten we deze morgen voet op Sri Lankaanse bodem. Na wat problemen bij de visa-afhandeling (ik denk dat een ambtenaar graag iets extra bovenop zijn salaris had) konden we op zoek naar onze gids/chauffeur voor de komende drie weken. We denken dat hij Wannen heet, en stond ons op te wachten met prachtige bloemenkettingen. Onze man liet er geen gras over groeien en we werden meteen meegenomen naar de vismarkt van Negombo. Oké Vlaams / Nederlandse tijd 7 uur is wat vroeg voor onze gevoelige neusorganen, maar een prachtig begin van de vakantie.
Vervolgens naar ons eerste hotel, direct aan het strand en mooie kamers met zicht op een woeste zee, palmbomen en een zwembad. Eerst een douche en dan lekker lunchen. Sara en Frank gingen Negombo nog even in, Wannes dook de fitness in en ik ben twee uur onder zeil geweest.
100 meter van het hotel begint het gewone leven. Oude hutjes zonder sanitaire voorzieningen, en met erg vriedenlijke mensen. M'n maatjasje is besteld in één van die hutten en over drie weken wanneer we onze reis afronden ligt het hier klaar.
Vanavond heerlijk Sri Lankaans gegeten Op weg naar het hotel viel de stroom uit. 'Gelukkig' beschikt het hotel over een eigen stroomvoorzieining.De mensen 100 meter verder moeten het in hun armoede met minder doen bedenk ik me terwijl ik dit verslag zit te maken.
Morgen naar de olifanten, Wannen komt ons om 8 uur halen zodat we het wassen in de rivier kunnen meepikken. Sri Lanka, de vakantie is goed begonnen!
Veel liefs,
Jeannette

Jan

leuk hoor, en met Wannen(s) als chauffeur kan er weinig misgaan! Veel plezier!

Liesbeth

Dat ziet er mooi uit, dat beloofd wat zeg! Veel plezier allemaal.

gReetje

Dat klinkt goed. Doei

Greetje

Ha ha, dat was op de blackberry, nu iphone; leuk hoor! Hier ook alles goed, wel erg warm! Liefs van ons!

Jan Kerkhofs

Ik wens jullie een heel mooie tijd in Sri Lanka