DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Olifanten en olifantjes

De bedden sliepen prima. Om half zeven liep de wekker af. Acht uur was de afspraak met onze gids. Na een zeer uitgebreid ontbijt (Europees / Amerikaans / Sri Lankaans) op weg naar de olifantenopvang Pinnawela.
We vertrokken vroeg om de olifanten te kunnen zien terwij ze in de rivier aan het baden waren.
Helaas (voor hen en ons) was de rivier te wild om de olifanten te baden. Geen nood, ook op het droge en van zo dichtbij zijn deze dieren prachtig om te zien! Hilariteit alom toen een kudde op een groepje mensen afrende. En een half uurtje later konden de bezoekers nog eens hartelijk lachen toen een babyolifantje het nodig vond mij omver te lopen. Geen schade en ach ze blijven lief.
Vervolgens nog een bezoek aan een bedrijfje dat zich heeft gespecialiseerd in de produktie van papier van olifantenpoep. Een drankje op een terrasje aan de 'olifantenrivier', waren hier de opnames van 'the river Kwai'?
En toen begon de lange rit naar Anuradhapura. Bijna vier uur rijden over niet al te beste wegen, al
toeterend de vele tuktuks inhalen en ondertussen had Wannen ook nog tijd om de beroemde Sri Lankaanse 'pruimtabak' te kopen, te pruimen, sap uit het raampje te spugen, en luidruchtig zijn tanden schoon te maken, maar ach we zijn veilig in ons hotel aangekomen.
Morgen een uitgebreid bezoekaan de stad. We kregen orders om lange broeken aan te doen en de schouders te bedekken. Goed Wannen.
Veel liefs uit een prachtig Sri Lanka
Jeannette

Greetje

Fijn dat het zo leuk is! Ik ga nu de foto's bekijken!