DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Tamils, Tsunami, armoede en luxe

Tamil-, oorlog-, mijnenvelden- en tsunamigebieden.
Op weg naar onze bestemming voor drie nachten, Trincomalee aan de oostkust van Sri Lanka.
Omdat de wegen hier erg slecht zijn doen we over een afstand van 180 kilometer bijna vier uur.
Hoe verder oostwaarts we komen hoe meer de armoede zichtbaar wordt. Schamele hutten die langs dekant van de weg worden gebouwd met behulp van een takkenconstructie en opgedroogde modder.
Veel politie en militairen langs onze route. We rijden door Tamilgebied, rijden langs velden waar de Denen helpen om mijnen te ruimen na de vreselijke oorlog die hier uitgevochten is.
Ook Trincomalee zelf is een armoedige stad. Niet alleen getroffen door de oorlog, ook de Tsunami
heeft hier zijn sporen achtergelaten.Na door een zeer armoedige wijk gereden te hebben staan we voor ons hotel. Prachtige gebouwen met zicht op een blauwe zee. Groter kan het contrast niet zijn.
Tegen vijf uur is Wannen ons komen halen voor een bezoek aan een hindoetempel en eten in een hidoestaans restaurant. Zeer indrukwekkend en erg lekker eten. Veel indrukken die we moeten verwerken.
Morgenochtend vroeg opstaan, om kwart over zeven gaan we eerst de vismarkt bezichtigen.
Veel liefs Jeannette

Greetje

Mooi verhaal Sjek.

Rikkert

Ja, mooi verhaal idd.
Geen averij meer opgelopen? :')