DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Witte stranden en palmbomen

'Het is half zeven, tijd om op te staan'. M'n alarm op de gsm wekt ons deze ochtend vroeg. Wannen staat om 7 uur klaar om ons mee te nemen naar de vismarkt. Exotische vissen in alle soorten, maten en geuren. Behoorlijk hevig voor een vroege ochtend.

Vervolgens een prachtige overdekte groentenmarkt, heel wat beter van geur en kleur. Ik krijg uitgebreid uitleg over de diverse kruiden en vreemde groenten. Fantastsiche gids hebben we.

Terug in het hotel tegen kwart voor negen, een ontbijt met keuze uit Sri Lankaans of Westers eten, kortom smullen van curry's.

En dan het dolce far niente. Een duik in de zee waar scholen visjes uit de golven springen, in de schaduw van een boom zonder noten, woodappels of andere gevaarlijke projectielen en een briesje dat voor wat verkoeling zorgt.

In de middag de omgeving wandelend bekeken. Armoede, vriendelijke mensen en de befaamde 'Toditapper', de belangrijkste man voor het maken van Arak.

En nu onze eerste tropische onweersbui. Wat er morgen op het programma staat is nog niet helemaal duidelijk.

Veel liefs vanuit een apenrijk Sri Lanka (ja na de olifant zat er gisteren een aap achter me aan).

Jeannette

mama

prachtig allemaal , je moet je berichten naar het reisbureau sturen , hele mooie verslagen.

Ria

Gewoonweg schitterend! Ik geniet van uw verhalen en foto's... ben zelf een beetje op reis! Onvergetelijk!