DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Geneeskrachtige bronnen, ruïnes, een oorlogskerkhof en Foodcity.

Eén dag strandvakantie is genoeg voor ons. Via de receptie Wannen erbij gehaald en zo zijn we vandaag weer onderweg geweest.

De eerste stop waren de Kanniya hot water wells. Voor Hindoes een heilige plek. Met een hindoe- achtergrond is Wannen voor dit soort plaatsen een uitstekende gids en hij weet ons dan ook te boeien met veel achtergrondverhalen. Na uit de zeven hete bronnen water over ons te hebben gehad voelde ik me behoorlijk gereinigd.

Tweede halte voor vandaag waren de ruïnes van Wilgam Rajamaha Viharaya. Een plaats die door zowel Boeddhisten als Tamils als heilig wordt beschouwd. Desondanks vonden hier in de oorlog ook slachtingen plaats. Nu een verlaten plek in een desolaat landschap dat de sporen van de recente oorlog nog draagt.

Wannen vindt de prijzen in het hotel te hoog en bezorgd als hij is, wil hij dat we ons drinken in de lokale winkels halen. Het is niet goed te beschrijven hoe dit in zijn werk gaat, gewoon stoppen op de weg, toeteren, een voorbijganger in het Sinhali toeschreeuwen waar 'Foodcity' is,vervolgens honderd meter verder dezelfde procedure herhalen en dit nog zo'n twintig keer. Geloof me het is moelijk om dan serieus te blijven. MAAR we hebben onze goedkope cola light en water gekocht.

Aan het eind van de rit nog een bezoek aan Trincomalee War Cemetry. Naast honderden soldaten liggen hier 7 Nederlandse soldaten ver van huis begraven op een zeer goed onderhouden kerkhof.

Terug in het hotel nog snel een duik in de zee en het zwembad voordat het onweer weer in alle hevigheid losbarst.

Morgen vertrekken we naar Polonnaruwa. Het was mooi hier. En de temperatuur vandaag 37°.

Liefs

Jeannette

mama

blijf een beetje in de schaduw , hier 18 gr. ruilen ?

Rikkert

Al mocht het hier wat warmer, 37° is me wat te heet.
Ik geniet weer van jullie verhalen en foto's.

Enjoy!