DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Twee avonturiers, een bijna herstelde en veel monniken.

Wannes is langzamerhand weer z'n oude ik aan het hervinden. Beginnen met een AH mueslireep om dan tijdens de lunch twee boterhammen met ham naar binnen te werken. Alles blijft keurig binnen en de hoge koorts is gezakt.
M'n twee avonturiers zijn meer dan zes uur op pad geweest, hebben 1200 treden beklommen van de leeuwenrots van Sigiriya, zijn in het busje aangehouden door de politie omdat onze tijdelijke gids Wikkie zijn riem niet aan had, hebben wilde olifanten gezien, een ware moessonwolkbreuk meegemaakt... Kortom een enerverende, avontuurlijke dag.
De foto's van Sigiriya houden jullie nog even tegoed.
En de 'hotelblijvers'wandelden nietsvermoedend naar het meer, werden toegeschreeuwd door een man die ook nog eens uitbundig met z'n armen stond te zwaaien. We hebben vriendelijk teruggezwaaid en onze tocht naar het water voortgezet. Tot vijf blaffende wilde honden ons achterna kwamen. Na een sprintje en een glijpartij in de modder bereikten we veilig de weg. De honden hadden het niet op ons voorzien want ze begonnen angstaanjagend te blaffen en huilen als wolven, een olifantje in de buurt?
Na een deugddoende nekmassage (Wannes) en voetenmassage was het 'leed' snel vergeten.

Vanavond waren de 75 monniken 'op bezoek',indrukwekkend om te zien en te horen.
Morgen op safari om, jawel, wilde olifanten te gaan spotten.
Veel liefs uit een steeds vochtiger en warmer Sri Lanka
Jeannette

Greetje

Ah, dat sprintje en die glijpartij had ik graag willen zien! Fijn dat Wannes weer wat beter is!

Rikkert

Goed te horen dat de zieke alweer aan de beterhand is.

Geniet maar verder en laat ons genieten van jullie verhalen, hier is het niet veel soeps.

Jan

Veel plezier op de safari! Zit Albert Heijn ook al in Sri lanka?