DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Olifanten en olifantjes in het wild.

Een memorabele dag. Ik zal nooit meer olifant spotten zeggen als je kuddes wilde olifanten ziet grazen aan een meer met bergen op de achtergrond.
Maar beginnen bij het begin.
We hadden de ochtend niets geplande n zijn de omgeving te voet gaan bekijken. Terug aangekomen bij het hotel bleek alles weer in gereedheid gebracht voor de ontvangst van de monniken voor een lunch.Eén van onze vrienden-obers wist te vertellen dat gedurende de hele nacht de gezangen doorgegaan waren. Prachtig om te zien hoe een lange keten monniken stonden te wachten om hun voeten gewassen te krijgen en daarna naar de eetzaal
wandelden. Zelf zaten we buiten in de schaduw te eten.
Om twee uur stond Wannen klaar met een jeep en chauffeur om ons naar het Minneriya National Park te vergezellen. In het park aangekomen stonden diverse jeeps klaar met toeristen die net als wij ook wel een olifant in het wild wilden zien. Na een tijdje door 'bamboebossen' te hebben gereden en af en toe een aap of een pauw te hebben gezien begonnen we ons af te vragen of deze trip de tienduizend roepies waard was.
Ja dus, toen we eenmaal de open vlakte en het meer naderden. Kuddes wilde olifanten. Een ervaring die ik niet meer zal vergeten.
Er zijn van die momenten.Dit was er zeker één van.
Na meer dan een uur genoten te hebben werden we terug naar het hotel gereden.
De mannen naar de bar en Sara een voetmassage. Na de 1200 treden van gisteren konden haar voeten dat wel gebruiken.
Vanavond gegeten bij een lokaal restaurantje. Heerlijke curry's met rijst, gefrituurde vis uit het
meer, vers fruit en curd met honing. Wannen kwam er nog even bij zitten en de eigenaar bracht een schaaltje met echt Sri Lankaans eten. Een salade van limoen, ui en pepers. Sara kan niet meer stuk bij onze buddy Wannen. Het schaaltje was leeg, het zweet stroomde en alle bacterieën in haarlichaam zijn vernietigd, maar de kick was groot.
Moe maar zeer voldaan op tijd naar bed. Morgen gaan we om acht uur naar de grottempels van Dambula.
Veel liefs uit een droog maar heet Sri Lanka.
Jeannette

(De ene gekko in onze slaapkamer heeft nog twee vrienden uitgenodigd en in onze openlucht douche zit een pad, het wordt druk op onze kamer).

mama

prachtig , hoe verwerk je alles.