DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Dambula

Vroeg opstaan om de tempels van Dambula tegaan bezichtigen. Wannen maakt een omweg om aan de hotelblijvers ook de rots van Sigiriya te tonen. Over erbarmelijke wegen dan verder naar Dambula.
Een dertig meter hoge, gouden Boeddha siert de ingang van het complex. Wannen draagt ons over aan een plaatselijke gids die ons tijdens ons bezoek op zeer aangename en kalme wijze uitleg geeft over de vijf verschillende grotten, het leven van Boeddha, een korte inleiding in het boeddhisme en vooral iemand die eerst uitleg geeft en ons daarna ruimschoots de tijd geeft om foto's te maken.
Nog maar eens veel indrukken die we moeten verwerken.
De grotten liggen hoog op een rots dus na heel wat klimmen en dalen en na afscheid te hebben genomen van onze gids tijd voor de lunch.
Informatie over een ritje op een olifant leert dat dit $30 per persoon kost. Toch wat veel om
heen en weer geschommeld te worden in een houten kist op de rug van zo'n dier. We laten het dan ook voor wat het is.
Vervolgens worden we even weer geconfronteerd met wat vakantie-ervaringen van twee jaar geleden. We stoppen bij een houtbewerkingsbedrijfje met een erg kleine werkplaats, maar een gigantische showroom/winkel. Oké één houten olifantje als souvenir gekocht. Even later dan nog een bezoek aan een batikatelier met,ja ja, wederom een zeer kleine werkplaats maar een grote winkel. Sara schaft zich een prachtige sari aan.
Onderweg nog even een stop bij een Foodcity (zonder lang te moeten zoeken) en dan terug naar ons hotel.
Morgen trekken we verder naar Kandy. Vier nachten is genoeg geweest. Het was erg indrukwekkend, maar nu tijd om door te gaan.
Veel liefs
Jeannette
Veilig aangekomen in Kandy. Het is al laat, morgen trekken we verder het hoogland in, afhankelijk van wifi de gebeurtenissen van vandaag 19 juli

Ria

Unieke belevenissen! Blij te mogen meegenieten!
Groetjes!

mama