DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Trein door de bergen

Eén nacht in ons hotel in Kandy is genoeg. We vervolgen met een gevoel van opluchting en met een sorry van de hotelmanager onze reis in Sri Lanka. Eerst nog een bezoek aan een juwelen/edelstenen showroom en een zijdeshowroom, waar Wannes een mooi wit zijden overhemd koopt en dan op weg naar de Perdeniya junction om per spoor naar Nuwara Eliya te reizen. Wannen zal ons daar oppikken met onze bagage.
Een overvolle trein en eerst geen zitplaatsen. Gelukkig was dat euvel bij een volgend station opgelost. Vier uur genieten van prachtige vergezichten, diepe afgronden, vreemde stations, verkopers die de trein doorlopen met eten en een paar lieve kindjes op de stoelen voor ons. Sara heeft kennis gemaakt met de Ramboetans, op Lychees lijkende vruchten die we kregen van ons vriendje.
Aangekomen op onze eindbestemming stond Wannen al klaar en bracht ons naar ons hotel. Een oud Brits koloniaal hotel. Een verademing, prachtige kamers, lekker eten. Kortom klaar om morgen een theeplantage te gaan bezichtigen.
En dankzij het wachten in Perdeniya ben ik nu een aankomende ster in Azië. Een ploeg van de Taiwanese televisie is bezig een reportage over Sri Lanka te maken. Als Nederlandse altijd aan de babbel met wildvreemden begon ze opnames van ons gesprek te maken. Blijf vooral AsiaTV in de gaten houden. Toeval wil dat we elkaar deze avond weer tegen kwamen in het hotel. Leuk meisje, leuke crew.
Sri Lanka een land om van te houden.
Veel liefs,
Jeannette

Greetje

Ik merk dat je z't erg naar je zin hebt! Fijn hoor! liefs.