DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Nog meer dieren

Een vroeg ontbijt en dan op weg via Ella naar Jala.
Onze eerste halte een Hindoe-tempel waar Wannen verschillende rituelen volgt en wij ondertussen de tempel bezichtigen. Frank gaf in zijn onschuld roepies bij het verlaten van de tempel waarop ook wij in de hindoegeheimen ingewijd werden.
Verolgens werd de weg verder gezet naar de watervallen van Ella.Over (zeer) kronkelige bergweggetjes, met spectaculaire uitzichten, diepe afgrondenen, een mooie waterval als beloning.
Nadat we de koffers bij het hotel hebben gedropt en een lekkere rice 'n curry hebben gegeten, stond er een jeep klaar voor onze tocht door het Yala National Park. Droog, dor, veel (heel veel) zand en een af en toe bijna onbegaanbare weg. Maar het was nog maar eens de moeite waard. Toen tegen half zes het avondlicht inviel was het plaatje compleet.
Terug in het hotel al het zand afdouchen, eten en naar bed, het was een lange dag.
Veel liefs
Jeannette

Morgenavond een groot hindoeïstisch feest in onze stad (Kataragama). Wannen neemt er ons 's avondsmee naar toe.