DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Blowing hole

Wakker worden, de balkondeuren openslaan en het gebeuk van golven op rotsen zien. Beter kan het toch niet. We zitten in Galle, al een aantal dagen geen internetverbinding dus deze verhalen zijn voor een later moment. Nu eerst de dag van gisteren.

Het hotel viel tegen, geen probleem om weg te gaan. We zitten nu in het zuiden van Sri Lanka, woonplaats van de huidige president. En dat is te merken, goede wegen, aanleg van nog meer en betere wegen, veel bouwwerken kortom een groot contrast met het arme noordoosten.
Onze eerste halte was de zgn. 'Blowing hole'. Een kloof in klippen waar het water omhoog spoot. Indrukwekkend om te zien.
Na een lunch op een paar meter van de oceaan verder naar Galle. Onderweg stoppen om de beroemde paalvissers te fotograferen.
Inchecken en dan een 'koele' duik in het zwembad. De zee is te gevaarlijk om in te zwemmen. En dan bijvalavond wandelen langs het strand, een ondergaande zon met palmbomen en prachtige schelpen.
Meer hoeft het voor mij niet te zijn.
Vandaag een bezoek aan Galle. Plek waar ook de Nederlanders nog even hebben huisgehouden in oudere tijden.
Veel liefs
Jeannette

mama

fijn weer een verslag te lezen