DeRoeck-Koops-SriLanka-2012.reismee.nl

Galle

Om 10 uur wachten we op Wannen om een bezoek te brengen aan Fort Galle. Kwestie van even 'back to my roots' te gaan. Sri Lanka bezoeken zonder de Hervormde kerk van Galle te bezichtigen kan nu eenmaal niet.
Wannen rijdt ons eerst naar de oude stad en we maken een wandeling over de omwalling. Met alvast een korte bezichtiging van de NH kerk.
Vervolgens rijdt Wannen ons door alle smalle straatjes van de ene bezienswaardigheid naar de
andere. Eigenlijk zouden we dit liever wandelend gedaan hebben. Aangezien het moessontijd is en de regen in de ochtend met bakken uit de hemel kan vallen is deze manier zo slecht nog niet.
Een slechte lunch en daarna nog wat oude Nederlandse gebouwen bezocht.
Op naar het nieuwe Galle en op zoek naar een prepaid sim kaart voor de gsm. Het is gelukt,
maar simpel was het niet aangezien ze hier het prepaid systeem niet kennen. Ik geloof dat ik
nu officieel abonnee ben van het Dialog netwerk.
In tegenstelling tot de rust van het oude Galle, is de nieuwe stad een heksenketel. We worden
knettergek van al het lawaai, de bussen, de tuktuks en de mensen die ons aanspreken.
Gelukkig is daar onze redder in de nood al om ons naar het hotel te brengen. Lekker wat zwemmen, onder een parasol naar de palmen, de ruwe zee en mooie luchten kijken.
En nu slapen. Morgen loopt de wekker om 10 over 5 af voor vertrek naar het regenwoud.
Veel liefs
Jeannette